Twee weken geleden mocht ik een kijkje komen nemen in de fotostudio van Wehkamp, hoe leuk is dat! Natuurlijk heb ik veel foto’s gemaakt zodat jullie mee kunnen kijken.
Binnenkijken in de fotostudio van Wehkamp
Toen ik een uitnodiging van Wehkamp in mijn inbox had zitten was ik meteen enthousiast en had daar eigenlijk ook wel een nostalgisch gevoel bij. Vroeger bladerde ik de catalogus van Wehkamp altijd volledig door en weet nog precies welke bikini’s ik daar besteld heb. Wat mij betreft is het een hele prestatie dat ze zoveel jaar later nog steeds bestaan en volledig met de tijd zijn meegegaan. Overigens heb ik mij nooit gerealiseerd dat er zoveel mensen bij Wehkamp werken en er zo ontzettend veel foto’s worden gemaakt. In deze blog laat ik je een aantal items van de nieuwe collectie van Wehkamp zien en hoe het eraan toegaat in hun fotostudio’s.
Binnenkijken bij Wehkamp: woontrends en nieuwe collectie
Volgens Wehkamp wordt dit jaar weer de botanische stijl (buiten naar binnen halen) er eentje die je veel terug gaat zien. Deze trend zal zich voornamelijk voortzetten in de slaapkamer. Voeg wat planten en natuurlijke materialen toe aan je slaapkamer en kom helemaal tot rust. In de fotostudio liet Wehkamp ook zien dat je verschillende stijlen prachtige kunt combineren. Zo werd onder andere de eetkamer gestyled met een moderne eettafel, ouderwetse spijlenstoelen in een nieuw jasje, klassieke accessoires en kleurrijke bloemen.
Wehkamp heeft ook designers in dienst die de laatste trends in nieuwe producten voor hun eigen label Whkmp’s OWN verwerken. De populaire stoelen Torino en dekbedovertrekken met hip design zijn voorbeelden van een ontwerp voor hun eigen label.
Binnenkijken bij Wehkamp: kijkje achter de schermen
Ik had er echt totaal geen idee van dat er bij Wehkamp zoveel producten worden gefotografeerd. Bij Wehkamp worden weliswaar veel merken verkocht maar ik ging er vanuit dat de merken het beeldmateriaal aanleveren en dat Wehkamp een en ander op haar website plaatst. Voor een klein deel klopt dat ook (na overigens het beeldmateriaal bewerkt te hebben) maar het overgrote deel wordt toch echt door hunzelf gefotografeerd. Wehkamp wil namelijk graag een uniforme sfeer uitstralen en daarom de producten vanuit dezelfde hoek fotograferen en met eenzelfde soort belichting.
Alle kleding wordt op torso’s (poppen) geschoten en er worden ruim 700 producten per dag gefotografeerd. Een schoen wordt zelfs gefotografeerd op een speciale schoenenrobot.
Naast de productfotografie wordt ook nog 80% van de kleding op een model gefotografeerd zodat je goed kunt zien hoe een product valt. Iedere dag zijn er minimaal twee modellen aan het werk die ieder dagelijks 30 outfits tonen. Flink aanpoten dus!
Daarnaast wordt er naast dit soort fotografie ook nog gefotografeerd in een setting om een bepaalde look en feel uit te stralen.
Hopelijk vonden jullie het leuk om via mijn camera een kijkje achter de schermen te nemen bij Wehkamp. Ik vond het in ieder geval ontzettend leuk en heb ervan genoten!
With love,
Anne
1 Comment
Netty
8 oktober 2016 at 23:15Zo kom je nog eens ergens Anne, leuk hoor